BTech sınavlarını tamamladıktan sonra Khyati Khandelwal, Covid 19 blok nedeniyle evde kilitlendi. Babasının küçük ikinci elleçlenmesi de kapalı olmak zorunda kaldı ve bu da zorluklara katkıda bulundu. Hayal kırıklığına uğramak yerine, Khyatis girişimci bir ruha geldi ve dünya kapalı kapıların arkasına kilitlenmiş gibi görünse bile şans bulmasına yardımcı oldu.
(Soldan) Khyati Khandelwal, Krishi ve Disha, 2wheelr. (HT fotoğrafı)
Khyati, Nisan 2020'de aynı yılın Ağustos ayında, kız kardeşi Disha ve Peder Krishi ile birlikte kullanılmış iki tekerlek işiyle birlikte 2wheelr ile başladı.
Diyor ki: “İki tekerlekli işi tamamen yapılandırılmamış ve dağınık. Kullanılmış bir bisiklet satın alırsanız, bu bayilerin bulunduğu belirli alanlara gidin. Bisikletler basitçe park edilmiş ve hangisini satın almak istediğinize karar verebilirsiniz. Aracın tarihi hakkında çok fazla bilgi yok, gerçek bir fatura yok. Sadece bir kalem ve kağıt notu alırsınız, satıcı ile iletiminizi kendiniz bulmalısınız ve bazı durumlarda RC kartını bile teslim etmediğinizi fark ettim. ”
Nasıl başladı
Kardeş ikilisi, mevcut olan ve bunları çevrimiçi olarak yayınlayan mevcut iki tekerlekli cihazlar hakkında bilgi veren temel bir çevrimiçi platform oluşturdu. “Covid nedeniyle hareketlilik kısıtlanmıştı ve iki tekerlekler kısa mesafelere gidip gelmenin kolay bir yolu gibi görünüyordu. Birçok insanın kullanılmış bir bisiklet almak istediği ortaya çıktı. Kalkabileceğiniz zamanlar vardı. Bu uygun zamanda bir geliştirici aldık ve kullanılmış bisikletler için rezervasyonlar için temel bir çevrimiçi platform oluşturduk. Bisiklet satın almak isteyen ve dışarı çıkıp onları alamayan insanlardan büyük ilgi vardı. ”
Ama Khyati de mağazaya girip bisikleti alamadı mı? “Evet, doğru. Ancak bir saat kadar insanlara izin verirlerse, bisikleti işimizden alırdık veya bir müşterinin istediği marka bizimle olmasaydı, o zaman ağımızdan getirip onlara teslim ederdik. Bu aynı zamanda ilk olarak kalem ve kağıt yönteminde gerçekleştirildi. Ancak çevrimiçi olduğu için insanlar dışarı çıkmadan ve bir seçim yapmadan bir bisiklet seçmeye yardımcı oldular. ”
Ve BTech sınavının sonuçları olmadan önce, Khyati isteyen insanlar için ikinci el bisiklet almak için heyecanla çalıştı. Kilitleme sırasında bir şaka üzerinde başlayan şey şimdi ciddi bir dönüş yaptı.
“İnsanların kullanılmış bir elden basit ve güvenilir bir şekilde bisiklet satın almak istediğini keşfettim. Her ne kadar o ilk günlerde kalem satışları yapmama rağmen, insanların evlerinden çıkmadan bir bisiklet seçebileceğini düşünüyorum. Yaptığım şey kapanış tarafından uyarıldı, ancak tam olarak bu saatin ihtiyaç duyduğu ortaya çıktı. “Bu süre zarfında 12 bisiklet sattı. Bu, piyasada bir ihtiyaç olduğuna dair kanıttı.
İlk adımlar
Piyasalar ilk dalgadan sonra açıldığında, Khyati ve kız kardeşi Disha babaları Krishi'yi onlar için bir sergi alanı kiralamaya ikna ettiler. “Kharadi'de 5.000 m²'lik bir sergi odamız ve sadece 20 bisikletimiz var. Çok ekonomik görünüyordu. Ama kasıtlı olarak Kharadi'yi seçtik çünkü Rasta Peth'te orada yaşayan insanlar için Eng-hand bisiklet pazarı yaklaşık 18 km uzaklıktaydı. Kharadi'de tek kullanılmış bir bisiklet satıcısı yoktu. Buna ek olarak, çok fazla BT şirketi ve bisiklete ihtiyaç duyan bu çalışanlar vardı. “Ama web siteniz satış yaptı. Showroom'daki “tutumlu” olmasına rağmen işe yaradı. Sadece 20 motosiklet yayınlamış olmasına rağmen, 35 sattı. İkinci ayda 50 bisiklet sattı ve yaklaşık 55 ila 70 bisiklet envanter tuttu
Ölçeklenebilir, teknik olarak kontrollü bir ekosistem oluşturmak
Mart'tan Mayıs 2021'e kadar ikinci bloğu yavaşlatmadı. Bunun yerine, bir seferde stratejik dönüşüm haline geldi. “O zamana kadar, kullanılmış elden araç satma konusunda altı aylık deneyimimiz vardı. Sadece temel bir web sitesinin yeterli olmadığını gördük ”diyor Khyati.
“Babamın rehberliğinde, araçların satın alınması ve satılması için SIP'ler oluşturduk. Tedarik ve satış sürecinde her adımı atan sağlam bir dijital sistem oluşturduk. Geliştiricilerle oturduk ve onları tam olarak ihtiyacımız olan şeyle yönettik. ”
“Bütün bunlar kendi evinizde yapıldı. Geliştiricilerle birlikte oturduk ve onları işimize ve nasıl işimize yönlendirdik. ”
Dijital süreç
“Bir müşteri çevrimiçi platformumuzdan seçtiği bir bisiklet seçtiğinde, bisikletin iyice kontrol edildiğini biliyor. Sahiplerin tarihi, mekanik durumu, her şeydir. Aslında, bir kişi bizden eğitimli bir araç satın aldığında da küçük bir ritüel yapıyoruz. Dört tekerlekli cihazlarda olduğu gibi, bir hindistancevizi kırıyoruz, bisikletlerin etrafına bir çelenk koyuyoruz ve onları teslim ederken yeni sahiplerle fotoğraf çekiyoruz. Yepyeni bir bisikletle nasıl yapıldığına benzer. Müşteri için mantıklı bir satın alma ve bu anı önemli hale getiriyoruz.
“Ayrıca aracın maliyetlerini ücretsiz olarak yerine getiriyoruz. Bize mal olur £Bir aracın mülkünü devretmek için 2.500 ve RTO ofisine gitmeniz gerekiyor, ancak müşterilerimiz bunu yapmak zorunda değil. Biz de onunla ilgileniyoruz. Müşterilerimiz için bir arıza hizmeti, sigortalı, aslında zorunlu ve daha fazlasını sunuyoruz. ”
Satıcı için Khyatis 2Wheelr, bir çağrı aldıktan ve bisikleti inceledikten sonra 24 saat içinde yeriniz için kontrol edilir. “20 dakika içinde ekibimiz bisikletin ve durumun tam bir analizini yürütüyor ve bir teklif sunuyor. Satıcı teklifimizden memnun kalırsa, mülk, banka ekstresi, Adhaar vb. İncelemesini kontrol edeceğiz ve para bir saat içinde hesabına aktarılacaktır. O andan itibaren yenilenmesine izin vermek ve çevrimiçi ve çevrimdışı satmak için bisiklete biniyoruz. ”
Bu neden işe yarıyor
Khyati'ye göre satın alma ve satma kolaylığı. “Güvenilirlik de var. Hem satıcı hem de alıcı ne aldığını biliyor, her şey çok şeffaf. Evraklar yanılmaz. Bir kaza olup olmadığına bakılmaksızın bir bisiklet, sahibi geçmişi hakkında tüm bilgileri veriyoruz, hangi sorunlara sahip olduğu vb.
“Müşterimize uygun sayısallaştırılmış fatura da veriyoruz. Damgamızı taşır ve herkes için zor kazanılan paranızı koymaya karar vermesi için gereken tüm verileri içerir. Ve sonra transfer sertifikası gibi başka hizmetler sunuyoruz, tesisi kırın vb. Her müşteri satın alıp almadığımızdan emin olabilir. ”
Pazar dinamikleri
İkinci iki tekerlekli pazar büyük ölçüde parçalanmıştır, çoğu platform üç kategoriden birine düşer:
Büyük Liste Platformları – Bu platformlarda kapsamlı hisse senetleri vardır, ancak bisikletlerin, alıcıların ve satıcıların doğru bir şekilde kontrol edilmesi yoktur. İşlemler genellikle sahtekarlık, gizli kusurlar ve eksik evraklar gibi risklere yol açan alıcı satıcıları için doğrudan müzakereleri içerir.
Sertifikalı Araç Platformları – Bazı platformlar kalite testleri ile sertifikalı bisikletler sunar. Bununla birlikte, envanterleri sınırlıdır, bu da alıcıların ihtiyaç duydukları tam modeli bulmasını zorlaştırır.
Fiyat şeffaflığı platform temizleme oyuncuları net fiyatlandırma ve ayrıntılı bisiklet bilgileri sağlar, ancak işaretlemeleri oldukça yüksektir, bu da onu alıcılar için daha az maliyetli hale getirir.
2Wheelr, uçtan uca dijital deneyimi ile bunu aşmayı planlıyor. Khyati şöyle diyor: “Geleneksel platformların aksine, kesintisiz ve yapılandırılmış bir satın alma ve satış süreci sağlamak için dijital rahatlığı fiziksel temas noktalarıyla birleştiriyoruz.
Şimdiye kadarki hikaye
Pandemi sırasında başlayan şey şimdi dört sergi odasında ve aylık yaklaşık 75 bisiklet satışında büyüdü. Khyati şöyle diyor: “Şubelerimiz Hinjewadi, Rasta Peth, Somwar Peth ve Kharadi'de var. Şu andan itibaren belirli bir zamanda ortalama 300 motosiklet envanterimiz var. Tamamen sayısallaştırıldığımızdan beri, işimizde% 30 büyüme, bisiklet başına net argjiklerin yüzde üç ila dört ve% 18'e kadar öneriler kaydettik. Bu sayısallaştırma nedeniyle organik olarak organik harcamak zorunda kalmadık.
İlk başta yatırım yaptılar £Başlangıçta 25 lakh ve HNIS tarafından miktarı ortaya çıkarmak istemeyen ilk yatırım turu. Ayrıca bir borç fonu kredisi aldılar £1.5 Operasyon sermayesine doğru.
“Bundan sonra beş dijital tasarımcımız, 15 teknoloji çalışanımız ve operasyonlarla ilgilenen 35 kişimiz ve elbette üç kurucumuz var.
Gelecek
Sertifikalı ve tüketiciye tüketiciye modelimizi (C2C) ölçeklendirmeyi planlıyoruz. Ayrıca envanterimizi genişletmek ve KI güdümlü fiyat bilgisi sunmak istiyoruz. Sigortadan bakıma yeniden satışa tam bir yığın sahibi çözümü sunmak istiyoruz.
1. Aşama'da şehirlerde derin bir penetrasyon planlıyoruz. 2. Aşama 2'de, talep artışı ve Güneydoğu Asya'daki Faz 3 çapraz opsiyonlarında Seviye 2 ve 3'e genişleyeceğiz. “Hikaye bir ipucu ise, 2Wheelr kesinlikle hedefine ulaşacak gibi görünüyor.
(Soldan) Khyati Khandelwal, Krishi ve Disha, 2wheelr. (HT fotoğrafı)
Khyati, Nisan 2020'de aynı yılın Ağustos ayında, kız kardeşi Disha ve Peder Krishi ile birlikte kullanılmış iki tekerlek işiyle birlikte 2wheelr ile başladı.
Diyor ki: “İki tekerlekli işi tamamen yapılandırılmamış ve dağınık. Kullanılmış bir bisiklet satın alırsanız, bu bayilerin bulunduğu belirli alanlara gidin. Bisikletler basitçe park edilmiş ve hangisini satın almak istediğinize karar verebilirsiniz. Aracın tarihi hakkında çok fazla bilgi yok, gerçek bir fatura yok. Sadece bir kalem ve kağıt notu alırsınız, satıcı ile iletiminizi kendiniz bulmalısınız ve bazı durumlarda RC kartını bile teslim etmediğinizi fark ettim. ”
Nasıl başladı
Kardeş ikilisi, mevcut olan ve bunları çevrimiçi olarak yayınlayan mevcut iki tekerlekli cihazlar hakkında bilgi veren temel bir çevrimiçi platform oluşturdu. “Covid nedeniyle hareketlilik kısıtlanmıştı ve iki tekerlekler kısa mesafelere gidip gelmenin kolay bir yolu gibi görünüyordu. Birçok insanın kullanılmış bir bisiklet almak istediği ortaya çıktı. Kalkabileceğiniz zamanlar vardı. Bu uygun zamanda bir geliştirici aldık ve kullanılmış bisikletler için rezervasyonlar için temel bir çevrimiçi platform oluşturduk. Bisiklet satın almak isteyen ve dışarı çıkıp onları alamayan insanlardan büyük ilgi vardı. ”
Ama Khyati de mağazaya girip bisikleti alamadı mı? “Evet, doğru. Ancak bir saat kadar insanlara izin verirlerse, bisikleti işimizden alırdık veya bir müşterinin istediği marka bizimle olmasaydı, o zaman ağımızdan getirip onlara teslim ederdik. Bu aynı zamanda ilk olarak kalem ve kağıt yönteminde gerçekleştirildi. Ancak çevrimiçi olduğu için insanlar dışarı çıkmadan ve bir seçim yapmadan bir bisiklet seçmeye yardımcı oldular. ”
Ve BTech sınavının sonuçları olmadan önce, Khyati isteyen insanlar için ikinci el bisiklet almak için heyecanla çalıştı. Kilitleme sırasında bir şaka üzerinde başlayan şey şimdi ciddi bir dönüş yaptı.
“İnsanların kullanılmış bir elden basit ve güvenilir bir şekilde bisiklet satın almak istediğini keşfettim. Her ne kadar o ilk günlerde kalem satışları yapmama rağmen, insanların evlerinden çıkmadan bir bisiklet seçebileceğini düşünüyorum. Yaptığım şey kapanış tarafından uyarıldı, ancak tam olarak bu saatin ihtiyaç duyduğu ortaya çıktı. “Bu süre zarfında 12 bisiklet sattı. Bu, piyasada bir ihtiyaç olduğuna dair kanıttı.
İlk adımlar
Piyasalar ilk dalgadan sonra açıldığında, Khyati ve kız kardeşi Disha babaları Krishi'yi onlar için bir sergi alanı kiralamaya ikna ettiler. “Kharadi'de 5.000 m²'lik bir sergi odamız ve sadece 20 bisikletimiz var. Çok ekonomik görünüyordu. Ama kasıtlı olarak Kharadi'yi seçtik çünkü Rasta Peth'te orada yaşayan insanlar için Eng-hand bisiklet pazarı yaklaşık 18 km uzaklıktaydı. Kharadi'de tek kullanılmış bir bisiklet satıcısı yoktu. Buna ek olarak, çok fazla BT şirketi ve bisiklete ihtiyaç duyan bu çalışanlar vardı. “Ama web siteniz satış yaptı. Showroom'daki “tutumlu” olmasına rağmen işe yaradı. Sadece 20 motosiklet yayınlamış olmasına rağmen, 35 sattı. İkinci ayda 50 bisiklet sattı ve yaklaşık 55 ila 70 bisiklet envanter tuttu
Ölçeklenebilir, teknik olarak kontrollü bir ekosistem oluşturmak
Mart'tan Mayıs 2021'e kadar ikinci bloğu yavaşlatmadı. Bunun yerine, bir seferde stratejik dönüşüm haline geldi. “O zamana kadar, kullanılmış elden araç satma konusunda altı aylık deneyimimiz vardı. Sadece temel bir web sitesinin yeterli olmadığını gördük ”diyor Khyati.
“Babamın rehberliğinde, araçların satın alınması ve satılması için SIP'ler oluşturduk. Tedarik ve satış sürecinde her adımı atan sağlam bir dijital sistem oluşturduk. Geliştiricilerle oturduk ve onları tam olarak ihtiyacımız olan şeyle yönettik. ”
“Bütün bunlar kendi evinizde yapıldı. Geliştiricilerle birlikte oturduk ve onları işimize ve nasıl işimize yönlendirdik. ”
Dijital süreç
“Bir müşteri çevrimiçi platformumuzdan seçtiği bir bisiklet seçtiğinde, bisikletin iyice kontrol edildiğini biliyor. Sahiplerin tarihi, mekanik durumu, her şeydir. Aslında, bir kişi bizden eğitimli bir araç satın aldığında da küçük bir ritüel yapıyoruz. Dört tekerlekli cihazlarda olduğu gibi, bir hindistancevizi kırıyoruz, bisikletlerin etrafına bir çelenk koyuyoruz ve onları teslim ederken yeni sahiplerle fotoğraf çekiyoruz. Yepyeni bir bisikletle nasıl yapıldığına benzer. Müşteri için mantıklı bir satın alma ve bu anı önemli hale getiriyoruz.
“Ayrıca aracın maliyetlerini ücretsiz olarak yerine getiriyoruz. Bize mal olur £Bir aracın mülkünü devretmek için 2.500 ve RTO ofisine gitmeniz gerekiyor, ancak müşterilerimiz bunu yapmak zorunda değil. Biz de onunla ilgileniyoruz. Müşterilerimiz için bir arıza hizmeti, sigortalı, aslında zorunlu ve daha fazlasını sunuyoruz. ”
Satıcı için Khyatis 2Wheelr, bir çağrı aldıktan ve bisikleti inceledikten sonra 24 saat içinde yeriniz için kontrol edilir. “20 dakika içinde ekibimiz bisikletin ve durumun tam bir analizini yürütüyor ve bir teklif sunuyor. Satıcı teklifimizden memnun kalırsa, mülk, banka ekstresi, Adhaar vb. İncelemesini kontrol edeceğiz ve para bir saat içinde hesabına aktarılacaktır. O andan itibaren yenilenmesine izin vermek ve çevrimiçi ve çevrimdışı satmak için bisiklete biniyoruz. ”
Bu neden işe yarıyor
Khyati'ye göre satın alma ve satma kolaylığı. “Güvenilirlik de var. Hem satıcı hem de alıcı ne aldığını biliyor, her şey çok şeffaf. Evraklar yanılmaz. Bir kaza olup olmadığına bakılmaksızın bir bisiklet, sahibi geçmişi hakkında tüm bilgileri veriyoruz, hangi sorunlara sahip olduğu vb.
“Müşterimize uygun sayısallaştırılmış fatura da veriyoruz. Damgamızı taşır ve herkes için zor kazanılan paranızı koymaya karar vermesi için gereken tüm verileri içerir. Ve sonra transfer sertifikası gibi başka hizmetler sunuyoruz, tesisi kırın vb. Her müşteri satın alıp almadığımızdan emin olabilir. ”
Pazar dinamikleri
İkinci iki tekerlekli pazar büyük ölçüde parçalanmıştır, çoğu platform üç kategoriden birine düşer:
Büyük Liste Platformları – Bu platformlarda kapsamlı hisse senetleri vardır, ancak bisikletlerin, alıcıların ve satıcıların doğru bir şekilde kontrol edilmesi yoktur. İşlemler genellikle sahtekarlık, gizli kusurlar ve eksik evraklar gibi risklere yol açan alıcı satıcıları için doğrudan müzakereleri içerir.
Sertifikalı Araç Platformları – Bazı platformlar kalite testleri ile sertifikalı bisikletler sunar. Bununla birlikte, envanterleri sınırlıdır, bu da alıcıların ihtiyaç duydukları tam modeli bulmasını zorlaştırır.
Fiyat şeffaflığı platform temizleme oyuncuları net fiyatlandırma ve ayrıntılı bisiklet bilgileri sağlar, ancak işaretlemeleri oldukça yüksektir, bu da onu alıcılar için daha az maliyetli hale getirir.
2Wheelr, uçtan uca dijital deneyimi ile bunu aşmayı planlıyor. Khyati şöyle diyor: “Geleneksel platformların aksine, kesintisiz ve yapılandırılmış bir satın alma ve satış süreci sağlamak için dijital rahatlığı fiziksel temas noktalarıyla birleştiriyoruz.
Şimdiye kadarki hikaye
Pandemi sırasında başlayan şey şimdi dört sergi odasında ve aylık yaklaşık 75 bisiklet satışında büyüdü. Khyati şöyle diyor: “Şubelerimiz Hinjewadi, Rasta Peth, Somwar Peth ve Kharadi'de var. Şu andan itibaren belirli bir zamanda ortalama 300 motosiklet envanterimiz var. Tamamen sayısallaştırıldığımızdan beri, işimizde% 30 büyüme, bisiklet başına net argjiklerin yüzde üç ila dört ve% 18'e kadar öneriler kaydettik. Bu sayısallaştırma nedeniyle organik olarak organik harcamak zorunda kalmadık.
İlk başta yatırım yaptılar £Başlangıçta 25 lakh ve HNIS tarafından miktarı ortaya çıkarmak istemeyen ilk yatırım turu. Ayrıca bir borç fonu kredisi aldılar £1.5 Operasyon sermayesine doğru.
“Bundan sonra beş dijital tasarımcımız, 15 teknoloji çalışanımız ve operasyonlarla ilgilenen 35 kişimiz ve elbette üç kurucumuz var.
Gelecek
Sertifikalı ve tüketiciye tüketiciye modelimizi (C2C) ölçeklendirmeyi planlıyoruz. Ayrıca envanterimizi genişletmek ve KI güdümlü fiyat bilgisi sunmak istiyoruz. Sigortadan bakıma yeniden satışa tam bir yığın sahibi çözümü sunmak istiyoruz.
1. Aşama'da şehirlerde derin bir penetrasyon planlıyoruz. 2. Aşama 2'de, talep artışı ve Güneydoğu Asya'daki Faz 3 çapraz opsiyonlarında Seviye 2 ve 3'e genişleyeceğiz. “Hikaye bir ipucu ise, 2Wheelr kesinlikle hedefine ulaşacak gibi görünüyor.