Karnataka'nın City arasındaki ilk metro çizgisi Bengaluru'yu Tumakuru'ya bağlayabilir: Rapor | Bengaluru

Ferhat

New member
Times of India, Bangalore Metro Rail Corporation Ltd (BMRCL), Bengaluru'dan Tumakuru'ya önerilen bir metro genişlemesi için bir fizibilite raporu sunduğunu bildirdi.


Artan çizgi Madavara'da, Bangalore Uluslararası Sergi Merkezi'nin (Biec) yakınında ve Nelamangala'daki birkaç nüfuslu alanda başlıyor. (Temsil resmi) (PTI dosyası)

Planlanan 59 kilometrelik koridor, onaylanmışsa

Artan çizgi Madavara'da, Bangalore Uluslararası Sergi Merkezi'nin (Biec) yakınında ve Nelamangala Taluk'ta Dabaspet'e ve daha da çevre ve merkezi bölgeleri de dahil olmak üzere Tumakuru şehrine gelmeden önce birkaç nüfuslu bölgede başlıyor.

TOI'ye göre, hızla gelişen Vasantha Narasapura sanayi bölgesine odaklanmak ve daha iyi bağlantı talebini artan talebi belirleyen bu önerilen çizginin en önemli hedeflerinden biridir.

Bu, BMRCL'nin ilk kez geniş bir ortalama metro oryantasyonu yapmadığı değildir. Ajans şu anda 58 km uzunluğunda koridoru Merkez İpek Kurulu'ndan Kr Pura ve Hebbalthe üzerinden Kempegowda'daki Uluslararası Havaalanı'na kadar yürütmektedir.

Tumakuru koridorunun önerisi, bölgenin bir sanayi merkezi olarak çekiş kazandığı bir zamanda geliyor. Endüstriyel ameliyatların, seçilmiş temsilcilerin ve hatta devlet dairelerinin artan baskısı göz önüne alındığında, Tumakuru ile bir metro bağlantısı talebi arttı. Buna karşılık, BMRCL Eyalet Hükümeti şimdi projenin teknik uygulanabilirliğini doğrulayan bir fizibilite çalışması gerçekleştirmeye dikkat çekti.

Raporun raporuna göre, önerilen koridor 25, operasyonları desteklemek için her biri Nelamangala ve Tumakuru'da artan istasyonlar ve iki depo alacak. İlk aşamada, BMRCL her 4 ila 5 dakikada bir üç araba sürmeyi planlıyor. Çalışma, yön başına yaklaşık 15.000 yolcudan oluşan bir sürücüyü takdir ediyor ve U -bahn demiryolu sistemleri için kabul edilen kriterlerle aynı.

2032 yılına kadar, koridorda günlük gidip 2.8 lakh'a ulaşması bekleniyor ve 2061 yılına kadar günde yaklaşık 5 lakh yolcu büyümesi bekleniyor.

(Ayrıca okuyun: Kiran Mazumdar-Shaw yarasaları Hal-Harport'un yeniden açılması için Bengalar Çerçevesi “İyi Bir Fikir Değil” diyor)

Finansman Modelleri


Proje için iki olası finansman modeli tespit edildi. Birincisi, tahmini maliyetleri olan bir kamu-özel ortaklık modeli (PPP) £20.650 crore. İkincisi, hem eyalet hem de merkezi hükümetlerin ortak finansmanını içeren özel bir modeldir (özel amaçlı araç). £18.670 crore.

PPP modeli çerçevesinde raporun taslağında en önemli önerilerden biri büyük ölçekli gayrimenkul geliştirme içermektedir. Seçilen metro istasyonlarının yakınındaki yaklaşık 250 hektar, hem konut hem de ticari alanı içerebilecek karışık kullanım geliştirme için tasarlanmıştır. Bunun özel yatırımcılar için projenin çekiciliğini artırması bekleniyor. Eyalet hükümeti ve özel ortağı, gayrimenkul bileşeni için gelir katılımını müzakere etmek zorunda kalacaktır.

Madavara ve Nelamangala arasında beş önde gelen istasyon ve Tumakuru şehrinde bir yer önerdi.

(Ayrıca okuyun: SC Dahili Rezervasyon Anketi: Karnataka son tarihi 25 Mayıs'a kadar uzatır)